مبل سرمه ای, وبلاگ

مبل سرمه ای با چه رنگی ست میشه

navi sofa chester

مبل سرمه ای از آن سبک مبل هایی است که ظاهری شیک و خاص به هر نوع فضایی، از آپارتمان های چند متری گرفته تا خونه های کوچیک و مینیمال می دهد. اگر برای شما هم سوال است که بدانید این مبل با چه رنگی ست میشه باید جواب بدهیم که رنگ سرمه ای، ماهیتی سرد دارد و ترکیبی از رنگ آبی و مشکی می باشد. این رنگ با رنگ های مختلفی مثل خاکستری، سبز، مشکی، سفید و رنگ های مکمل ست میشه و حتی در استفاده طولانی مدت تکراری نمی شود و ماندگار است.

 

استفاده از خانواده آبی

استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون خانه و محل کار موجب صفا و آرامش می شود همچنین از این رنگ برای آرامش بخشیدن در اتاق خواب ها و حمام نیز استفاده می شود زیرا احساس خشم را کاهش می دهد. برای اینکه بدانیم مبل سرمه ای با چه رنگی ست میشه باید به این نکته توجه کنید که برای پیدا کردن رنگ متناسب می توانید از متد های چرخه رنگ استفاده کنید.

 

استفاده از رنگ متالیک

رنگ متالیک که به آن پوسته فلزی یا پلی کرومیک هم می گویند. یکی از استفاده های رنگ های متالیک در رنگ زنی ساختمان ها است که ظاهرش به مخاطب این حس را می دهد که دیوار از فلز پوشیده شده است که این به علت خاصیت واقعی بودن این رنگ است. استفاده از رنگ های متالیک باعث می شود که مبل های سرمه ای رنگ به ویژه با روکش پارچه مخمل بیشتر جلوه داشته باشند.

 

استفاده از رنگ های خنثی

رنگ های خنثی به نظر می آیند که فاقد رنگ هستند، اما آن ها دارای رنگ های زیرین اند که با نورهای متفاوت تغییر می کنند. نمونه هایی از رنگ های خنثی شامل بژ، قهوه ای، سفید، سیاه، کرم هستند. اینگونه رنگ ها در چرخه رنگ نیستند و آن ها را مکمل رنگ های اصلی و فرعی می دانند. رنگ های خنثی می توانند پیچیده باشند زیرا ترکیب رنگ های مختلف با هم می تواند سایه های مختلفی ایجاد کند‌. استفاده از این رنگ در کنار رنگ های خنثی ترکیب جذابی را برای شما به ارمغان می آورد.

 

استفاده از رنگ های پر رنگ در دکوراسیون

شاید تصور کنید که استفاده از رنگ های پر رنگ در دکوراسیون خانه نمی تواند خوب باشد و کنار آمدن با آن ها سخت اما متخصصان طراحی داخلی  نظر متفاوتی دارند. رنگ های پررنگ و پر سر و صدا، به راحتی با فضاهای خنثی می توانند ترکیب شوند و روح را به محیط برمی گردانند. نکته مهم در استفاده از این رنگ ها این است که بخش بسیار کوچکی از دیوار را به  این رنگ ها باید اختصاص داد و این بهترین شیوه به استفاده از این رنگ ها است‌.

 

استفاده از رنگ تیره و روشن

اگر شما یک اتاق کوچک دارید و می خواهید دکوراسیون اتاق خود را طوری درست کنید که اتاق بازتر و وسیع تر به نظر برسد استفاده از رنگ های روشن بهترین گزینه می باشد و یا اگر یه اتاق خواب بزرگ دارید که می خواهید آن را به محیطی دنج تر تبدیل کنید استفاده از رنگ های تیره و گرم برای ایجاد فضای بسته تر و صمیمی بهترین گزینه است.

 

مبل سرمه ای با چه فرشی ست میشه

اگر قصد دارید که مبلمان سرمه ای بخرید و این سوال برایتان پیش می آید که مبل سرمه ای با چه رنگی ست میشه باید گفت که در این مورد بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید تا فضای خانه سنگین نشود. ترکیب مبل سرمه ای با فرش کرم فضایی شیکی را برای شما ایجاد می کند. اگر چه استفاده از رنگ های روشن گزینه های مناسبی در انتخاب فرش است اما بنا بر سلیقه تان می توانید از فرش هایی با رنگ های نارنجی، سرخابی، زرشکی و یا فرش های طرح دار سرمه ای استفاده کنید.

 

چه رنگهایی را با مبل سرمه ای ترکیب کنیم

برای دانستن این موضوع که مبل سرمه ای با چه رنگ ست میشه باید توجه کنید که حتما آیتم های دیگر مثل پرده و فرش و … از رنگ های روشن انتخاب شوند در ادامه به چند رنگ اشاره می کنیم که شامل رنگ های سفید، صورتی، سبز، طوسی، طلایی، نارنجی و کرم است

 

مبل سرمه ای با چوب قهوه ای

مبل سرمه ای با چوب قهوه ای یکی دیگر از مدل های متنوع می باشد که ظاهری شیک و جذاب را در محیط ایجاد می کند. هارمونی رنگ سرمه ای با رنگ های تیره و روشن باعث ایجاد فضایی گرم می شود.

 

مبل طوسی سرمه ای سلطنتی

مبل سلطنتی از انواع مبل های پر طرفدار است که مناسب خانه های بزرگ می باشد و طرح های متنوعی دارد. این مبل ها ظاهری تجملاتی دارند که مناسب برای مهمان ها هستند‌‌‌. انتخاب مبل سلطنتی طوسی سرمه ای جلوه خاصی به دکوراسیون خانه شما می دهد.

 

مبل راحتی سرمه ای طوسی

رنگ طوسی جزو رنگ های پرکاربرد در دکوراسیون سال های اخیر بوده است. این رنگ به خاطر ماهیت خنثی ای که دارد با قرار گرفتن در کنار رنگ سرمه ای ترکیب زیبایی را ایجاد می کند. ست کردن مبل راحتی سرمه ای طوسی با اکسسوری های داخل خانه مثل گلدان، شمعدان کوسن و یا وسایل بزرگتری مثل پرده و فرش مس تواند دیزاین شیکی را ایجاد کند.

 

مبل طوسی سرمه ای چستر

مبل چستر از آن دسته از مبل های راحتی است که خریداران و طرفداران زیادی داد. از ویژگی های مبل چستر می توان به پشتی نسبتا کوتاه، کفی بلند ‌و راحت، دسته های بلند ‌و… اشاره کرد که این مبل را در دسته محبوب ترین ها قرار داده است. اگر شما هم به دنبال دکوراسیونی شیک و جذاب هستید می توانید از رنگ طوسی سرمه ای این محصول استفاده کنید.

 

مبل راحتی سرمه ای کرم

سرمه ای و کرم دو رنگی هستند که در کنار هم یک ترکیب عالی را رقم می زنند. از رنگ کرم می توانید در تمام آیتم های کوچک و بزرگ استفاده کنید تا دکوراسیونی جذابی را ایجاد کنید. کرم یک رنگ خنثی و گرم است که هارمونی زیبایی با رنگ سرمه ای دارد. از رنگ کرم در ترکیب با مبل راحتی سرمه ای استفاده می شود زیرا حالتی به دور از زرق و برق رنگ کرم، برای این سبک از مبل مناسب است.

 

ترکیب رنگ سرمه ای و طوسی

ترکیب رنگ سرمه ای با طوسی، ترکیب رنگ محبوب و فوق العاده ای است که استفاده آن در دکوراسیون، انواع فضاها محیطی شیک و رسمی را ایجاد می کند‌ .ترکیب رنگ سرمه ای و طوسی برای کسانی خوب است که به فضای آرام و سرد علاقه دارند. این رنگ یکی از گزینه هایی است که میتوانیم در جواب به رنگ طوسی اشاره کنیم.

 

نمونه مبل پاتریس رنگ سرمه ای و طوسی خاص

ترکیب رنگ سرمه ای و سفید

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم از آنجایی که سرمه ای رنگی تیره است ترکیب آن با رنگ سفید که رنگی خنثی است هارمونی قشنگی را ایجاد می کند. این ترکیب رنگ فضای جذاب و مدرنی ایجاد می کند. برای پاسخ به اینکه مبل سرمه ای با چه رنگی ست میشود می توانیم به رنگ سفید که یکی از گزینه های خوب است اشاره کنیم‌.

 

مبل-راحتی-هفت-نفره-ولگا-سرمه-ای-سفید

مبل سرمه ای با زرد

زرد یک رنگ گرم و بسیار انرژی بخش می باشد اما نمی تواند در کل فضا استفاده شود. از این رنگ به عنوان یک مکمل عالی می توان استفاده کرد. استفاده از رنگ زرد در کوسن ها در کنار مبل سرمه ای فضای بسیار صمیمی ایجاد می کند. رنگ زرد یکی دیگر از رنگ هایی است که می توان در جواب اینکه مبل سرمه ای با چه رنگی ست میشود داد.

 

مبل سرمه ای با طلایی

رنگ طلایی یک رنگ گرم و اشرافی است که در کنار رنگ های تیره نمای بیشتری می گیرد. این رنگ یکی از بهترین رنگ هایی است که برای چوب مبل استیل به کار می رود. بهترین رنگ پارچه برای مبل استیل طلایی رنگ یک پارچه تیره است. یکی دیگر از رنگ هایی که در جواب سوال می توانیم به آن اشاره کنیم رنگ طلایی است که شما بدون نگرانی می توانید از دیدن نتیجه بی نظیر آن لذت ببرید.

 

مبل سرمه ای با نارنجی

نارنجی یکی دیگر از رنگ هایی است که در کنار رنگ های تیره ظاهری زیبا ایجاد می کند و حس نشاط را به فضا می دهد. باید بگوییم که استفاده از چند اکسسوری کوچک مثل کوسن و … به رنگ نارنجی در کنار مبل سرمه ای نتیجه ای غافلگیر کننده ای برایتان دارد‌.

 

مبل-راحتی-هشت-نفره-مدل-چستر-لوکاس-سرمه-ای-نارنجی

مبل سرمه ای با صورتی

صورتی جزوه رنگ هایی است که به زیباترین شکل ممکن در کنار سرمه ای قرار می گیرد. رنگ صورتی روشن و چرک در کنار رنگ سرمه ای تضاد زیبا و شیکی ایجاد می کند. صورتی یکی دیگر از رنگ هایی است که می شود در جواب این سوال که سرمه ای با چه رنگی ست میشود داد. کوسن های صورتی بر روی مبل سرمه ای و یا کوسن سرمه ای بر روی یک مبل صورتی ایجاد دکوراسیون فانتزی و صمیمی می کند.

 

مبل سرمه ای با سبز

ترکیب رنگ سرمه ای با سبز زمانی استفاده می شود که می خواهید یک فضای مدرن، شیک و فانتزی ایجاد کنید. انتخاب این رنگ ها باهم انتخابی شجاعانه، چشم نواز و زیبا است. به دلیل ایجو  تضاد رنگ چشم شما از دیدن این ترکیب خسته نمی شود. اما باید بدانید که هر سبزی در کنار سرمه ای زیبا نخواهد شد، پیشنهاد ما برای انتخاب این رنگ، سبز روشن با درجه متوسط و رنگ سبز با درجه رنگ تیره است. رنگ سبز نیز یکی دیگر از رنگ هایی است که در جواب مبل سرمه ای با چه رنگی ست میشه می توان داد.

 

ترکیب رنگ سرمه ای و پارچه طرح دار

وقتی که مبل ها ساده هستند برای این که جلوه ی زیباتری به آن ببخشید بهتر است از کوسن هایی با پارچه های طرح دار استفاده کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از این پارچه ها در کنار رنگ سرمه ای باید بر اساس قاعده و اندازه باشد. این جمله به این معنی است که پارچه طرح دار از نظر ترکیب رنگ با مبل سرمه ای هماهنگ باشد و میزان استفاده از آن به جا و درست باشد. اگر از چند مدل پارچه استفاده می کنید باید با هم ست باشند و در کنار کوسن های طرح دار از کوسن های ساده سرمه ای هم استفاده شود.

 

چه کوسن هایی استفاده کنیم

در انتخاب کوسن ها بر روی این مبل بهتر است از کوسن های براق استفاده کنیم در مدل مبل های سلطنتی استفاده از کوسن های با رنگ بژ، خاکستری و کرم جلوه زیبایی را ایجاد می کند در جواب به این که مبل سرمه ای با چه رنگی ست میشه می توانیم بگوییم که اگر انتخاب خاص و جسورانه دوست دارید می توانید از کوسن های طلایی و خردلی را انتخاب کنید.

 

نمونه مبل پاتریس رنگ سرمه ای خاص

از رنگ های روشن استفاده کنید

از لوازم و اکسسوری با رنگ های روشن استفاده کنید. با کمک کوسن، فرش و پرده تیرگی مبل ها می توانید تیرگی مبل ها را خنثی کنید. رنگ آبی دارای طیف های زیادی است می توانید از رنگ های آبی و رنگ های مکمل مثل طلایی و سبز در دکوراسیون استفاده کنید.

 

رنگ‌های هم خانواده‌ی آبی را فراموش نکنیم

استفاده از رنگ ها با سایه آبی در بقیه بخش های خانه می تواند حرکت هوشمندانه ای باشد.  آثار هنری با رنگ آبی را می توانید به دیوار نصب کنید تا چشم هر بیننده ای را جذب کند‌.

 

به دنبال ظاهر تک رنگ نباشیم و تضاد ایجاد کنیم

در استفاده از رنگ های مختلف زیاده روی نکنید. بهتر است که تضاد وجود داشته باشد تا ظاهر خوبی به محیط بدهد. استفاده از رنگ های روشن مثل کرم مکمل خوبی است‌. همچنین استفاده از میز سنگی به شرطی که صندلی ها رنگ خنثی داشته باشند می تواند تضاد جالبی را ایجاد کند تا مبل ها خود نمایی کنند.

 

برای طراحی دکوراسیون با مبلمان سرمه ای این نکات را به خاطر داشته باشیم

اگر در اتاق پذیرایی یا نشیمن خود از مبل هایی به رنگ سرمه ای استفاده می کنید و می خواهید بدانید که این مبل با چه رنگی ست میشه باید به این نکات که شامل استفاده از چند رنگ روشن، بکار بردن رنگ بنفش در کنار سرمه ای، استفاده از رنگ خنثی و رنگ های متالیک و رنگ های روشن و بقیه نکاتی که در این مقاله مطرح کردیم توجه کنید تا دکوراسیونی چشمگیر داشته باشید‌.

 

قوانین دکوراسیون با مبل سرمه ای که باید بدانیم

از آنجایی که رنگ سرمه ای سرد و خنثی است با کوچک ترین اشتباه می توان فضای جذاب و شبو را به اتاقی بی روح و کسل کننده تبدیل نمود. هرگز از این رنگ برای پرده ها و دیوار ها استفاده نکنید زیرا که پس زمینه مبل ها با رنگ سرمه ای باید روشن و خنثی باشد.

 

متعادل بودن فضای دکوراسیون

به این نکته توجه کنید که در فضا از نظر بصری باید تعادل ایجاد شود. رنگ های روشن،طرح ساده وزن کمتری نسبت به رنگ های تیره و طرح شلوغ دارند. بنابراین در دکوراسیون یک محیط نباید به گونه ای باشد که در یک سمت وزن کمتر و در سمت دیگر وزن بیشتر ایجاد شود. تمامی این موارد باید با هم در تعادل باشند.

 

مبل سرمه ای را با وسایل تزئینی و جلو مبلی طلایی ست کنیم

در فضاهایی که رنگ های روشن و خنثی استفاده شده، جلو مبلی طلایی استفاده کنید. این میز های طلایی رنگ هارمونی قشنگی با این مبل ایجاد می کنند و به فضا روح می بخشند.

حتی می توان برای قاب آینه، عکس، مجسمه، آباژور و بقیه لوازم تزئینی از این رنگ استفاده کرد چرا که یکی از رنگ هایی است که در جواب مبل سرمه ای با چه رنگی ست میشه نتیجه فوق العاده ای را به وجود می آورد

 

رنگ آبی فیروزه‌ای را برای دیوارهای اتاق انتخاب کنید

یکی از وسوسه انگیز ترین و زیباترین رنگ ها در کنار این مبل استفاده از آبی فیروزه ای است. این رنگ زیبای اقیانوس مانند را زمانی که برای دیوار های اتاق به کار ببرید، بسیار جذاب خواهند شد و برای سایر فضاها سعی کنید از رنگ های خنثی مثل خاکستری، سفید و کرم استفاده کنید.

 

ایده‌های جالب برای جلوه دادن به مبل سرمه ای

همانطور که می دانید آبی جزو محبوب ترین رنگ ها در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن است. بنابراین برای داشتن فضایی شیک و مدرن استفاده از رنگ های هم خانواده آبی، استفاده از قالیچه سفید و کفپوش چوبی، استفاده از لوازم تزئینی طلایی و ملحفه و کوسن صورتی ایده های جالبی برای جواب دادن به اینکه مبل سرمه ای با چه رنگی ست میشود و جلوه دادن به مبل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *